nokhodchi
nokhodchi`
بادام سنگي چيست

بادام سنگي چيست : همانطور كه از اسم بادام سنگي پيداست داراي پوسته سخت و مستحكم مي باشد. اين نوع يكي از انواع معروف بادام درختي و از رايج ترين نوع بادام مصرفي در بين ايرانيان است. از مغز اين بادام به صورت خام و شور در انواع آجيل ها استفاده مي كنند و هم به صورت بو داده، خام، خلال شده و پودر براي افزودني ها و طعم دهنده ها در تهيه انواع غذاها استفاد مي شود. در ادامه اين مطلب از سايت هفت مغز شما را با خواص پوست بادام سنگي در طب سنتي، طبع و قيمت بادام سنگي آشنا مي كنيم. پس براي شناخت بيشتر بادام درختي سنگي ما را همراهي كنيد.

بادام سنگي چيست؟

اين نوع بادام درختي در بين انواع بادام داراي پوست مقاوم بوده كه براي رسيدن به مغز آن بايد حتما آن را شكست و از مزاياي مهم نهال بادام سنگي مي توان به مقاومت بالاي آن در برابر كم آبي اشاره كرد؛ از اين رو از آن در باغ هاي كشت ديم كاشته مي شود. از خواص پوست بادام سنگي اين است كه به دليل ضخيم بودن پوست آن و عدم قرار گرفتن آن در مجاورت اكسيژن داراي ماندگاري بيشتري است. اين نوع بر خلاف بادام محب با دست شكسته نمي شود و شايد سوال خيلي از افراد اين باشد كه طبع بادام سنگي چيست، در جواب بايد گفت كه طبع آن گرم و تر است.

اسم انواع بادام مرغوب

بادام (Almond) از جمله مغزيجات مفيد مي باشد كه براي سنين مختلف از آن استفاده مي شود. اين مغز داراي روغن بوده؛ به همين دليل براي مدت زمان طولاني نبايد در معرض هوا و درجه حرارت بالا قرار گيرد. البته مصرف زياد آن براي معده خوب نيست. در ادامه شما را با انواع بادام صاداتي و درجه يك آشنا مي كنيم.

بادام منقا چيست؟

اين نوع زود گل بوده و داراي مغز شيرين، خوشمزه و ملايم است. همچنين داراي رنگ قهوه اي روشن و پوست هاي نازك مي باشد و به راحتي شكسته مي شود.

بادام مامايي چيست؟

اين نوع دير گل بوده و در برابر آفت مقاوم است ولي ميوه آن زودرس مي باشد. اين نوع طرفداران زيادي براي صادرات دارد و پوسته اي آن نازك است. از خواص بادام مامايي مي توان به استفاده آن ذر صنايع غذايي به عنوان پودر و خلال بادام اشاره كرد و به دليل داشتن چربي بالا از آن در توليد صابون و انواع لوازم آرايشي و بهداشتي استفاده مي كنند.

بادام محب چيست؟

بادام محب از نوع اصلاح شده بادام معمولي است كه گياهي است آرام بخش، آنتي اكسيدان، ملين و داراي مواد مغذي است كه علاوه بر مصرف خوراكي داراي مصارف پزشكي و صنعتي نيز است.

خاصيت بادام سنگي چيست

خاصيت بادام سنگي چيست؟

بادام درختي سنگي هميشه مورد توجه بازرگانان براي صادرات بوده است. اين نوع جداي از مصارف خوراكي در صنايع دارويي، آرايشي و بهداشتي نيز استفاده مي شود؛ به عنوان مثال مغز اين بادام حدود ۶۰ درصد چربي دارد كه در صنايع دارويي، آرايشي و بهداشتي براي مصارف درماني و موضعي از آن استفاده مي كنند. خواص بادام سنگي در طب سنتي به شرح زير است:

  • تقويت سيستم ايمني بدن و جلوگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي
  • كمك به هضم غذا و درمان معده درد و يبوست
  • رفع خستگي و افزايش انرژي در بدنسازان
  • كاهش خطر ابتلا به بيماري سرطان
  • سم زدايي كبد و كمك به درمان كبد چرب

قيمت بادام سنگي

قيمت مناسب و كيفيت بالاي آن باعث شده تا صادرات آن به كشورهاي خارجي افزايش پيدا كند و به صورت عمده در كشور توليد شود. قيمت بادام سنگي نسبت به بقيه بادام هاي درختي پايين تر است و در حالت كلي قيمت بادام با توجه به نوع، كيفيت و درصد مغز و تازگي آن محاسبه مي شود. در اين مطلب شما را با خواص پوست بادام سنگي در طب سنتي، نهال بادام سنگي و خاصيت بادام سنگي چيست آشنا كرديم. براي خريد بادام سنگي با كيفيت مي توانيد به سايت آجيل و خشكبار هفت مغز مراجعه كنيد.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر در سايت آجيل هفتت مغز، كليك كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۵:۱۳ ] [ nokhodi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی