nokhodchi
nokhodchi`

روش خشك كردن توت سفيد در منزل چگونه است؟ براي پاسخ به اين سوال همراه ما بمانيد. به طور كلي توت سفيد يكي از مقوي ترين ميوه ها براي حفظ سلامتي شماست. شما اين ميوه را مي توانيد به صورت تازه در فصل بهار و به صورت ميوه خشك در ديگر فصول استفاده كنيد. توت خشك (dried mulberry) با توجه به نوع بافت و سرعت روند خشك كردن، تهيه مي شود تا ميزان خشكي و نرمي آن مناسب باشد. اگر شما از آن دسته از افردي هستيد كه مي خواهيد خشكباري سالم و بهداشتي داشته باشيد مي توانيد از روش و طرز خشك كردن توت سفيد در منزل با مايكروفر، در سايه، در توستر و … استفاده كنيد. در اين مطلب از سايت هفت مغز شما را باطرز خشك كردن توت سفيد به صورت خانگي و علت سياه شدن توت خشك آشنا مي كنيم.

روش خشك كردن توت سفيد در منزل:

براي تهيه اين خشكبار مفيد در خانه مي توانيد از روش هاي متفاوت هاي استفاده كنيد كه به طور كلي همه آن ها شبيه به يكديگر مي باشند. در ادامه شما را با روش خشك كردن توت سفيد در منزل، در آفتاب و در توستر آشنا مي كنيم. طرز خشك كردن توت سفيد بسيار ساده و آسان مي باشد و شما با يك بار انجام به راحتي آن را فرا مي گيريد.

  • خشك كردن توت سفيد در آفتاب:

يكي از روش هاي سنتي و ابتدايي، خشك كردن با آفتاب است. در اين شيوه، توت ها را بعد از شستن و تميز كردن روي پارچه اي تميز و بافاصله پهن كرده و به مدت ۴ تا ۳ روز در معرض حرارت مستقيم نور خورشيد مي گذاريم تا به صورت نيمه خشك در آيند. بعد از نرم شدن توت خشك آن ها به سايه برده و يك هفته آن ها را در سايه خشك كرده تا رطوبت شان به طور كامل گرفته شود.

پيشنهاد مطالعه :  خواص كشمش

شما براي جلوگيري از نشستن حشرات روي توت ها مي توانيد روي آن پارچه توري پهن كرده و بايد محل خشك كردن نزديك لانه مورچه نباشد. براي خشك كردن توت به اين روش بايد هوا آفتابي و صاف بوده و دماي آن پايين تر از ۶۰ درجه نباشد، در غير اين صورت فرايند خشك شدن طولاني شده و در كيفيت و رنگ توت ها تاثيرگذار است. طرز خشك كردن توت سفيد در آفتاب يكي از رايج ترين روش ها مي باشد.

طريقه خشك كردن توت سفيد

طريقه خشك كردن توت سفيد

  • خشك كردن توت سفيد در توستر:

براي خشك كردن توت سفيد در توستر شما بايد ابتدا كف سيني فر را كاغذ روغني انداخته تا توت ها بعد از خشك شدن به آن نچسبند. توت ها را طوري روي سيني بريزيد كه روي هم قرار نگرفته و از هم كمي فاصله داشته باشند. اين روش نيازمند ۱ تا ۳ ساعت زمان است.

درجه فر بايد ۷۰ تا ۸۰ درجه باشد و هر نيم ساعتي بايد سيني فر را بچرخانيد تا تمامي توت ها به طئر يكنواخت خشك شود. بعد ميوه خشك شده را خارج كرده و درون يك ظرف شيشه اي بريزيد. چند روز درب ظرف را نبنديد تا رطوبت آن به طور كامل گرفته شود و بعد از گذشت چند روز درب آن را بسته و در جاي خشك و خنك قرار دهيد.

  • خشك كردن توت سفيد در منزل با مايكروفر:

اين روش يكي از سريع ترين روش هاي خشك كردن است. زمان خشك كردن در اين شيوه بدون اين كه تاثير منفي روي كيفيت محصول داشته باشد به طور چشمگيري كاهش مي دهد و در مدت زمان ۳ دقيقه توت خشك شده را تحويل شما مي دهد.

  • خشك كردن توت سفيد به روش صنعتي:

علاوه بر روش خشك كردن توت سفيد در منزل، روش هاي ديگري مثل روش صنعتي نيز وجود دارد. در اين روش از دستگاه ميوه خشك كن استفاده كرده كه موجب مي شود آب ميوه ها خيلي آرام، آهسته و با حرارت ملايم گرفته شود. دستگاه بايد روي خشك كردن ميوه باشد يا در درجه ۵۷ درجه سانتي گراد قرار گيرد. در اين روش حدود ۱۴ تا ۲۴ ساعت زمان براي خشك كردن مي خواهيد. در ضمن در طول اين مدت بايد مداوم ميوه ها را چك كرده تا بيش از حد خشك نشود.

روش نگهداري توت خشك در منزل

روش نگهداري توت خشك در منزل

علت سياه شدن توت خشك!

حال كه با طرز خشك كردن توت سفيد آشنا شديد بهتر است بدانيد چه عواملي باعث سياه شدن آن ها نيز مي شود! يكي از مهم ترين مسائلي كه موجب مي شود تا كيفيت توت هاي خشك شده پايين بيايد، سياه شدن آن هاست. براي جلوگيري از اين امر مي توانيد براي ريختن در دستگاه ميوه خشك كن به آن ها آبليمو بزنيد. در روش خشك كردن در نور خوشيد، اگر شما روش خشك كردن توت سفيد در سايه را انتخاب كنيد يا اين كه مدام آن ها را در آفتاب بگذاريد، سياه مي شود.

پيشنهاد مطالعه :  ميوه خشك چقدر كالري دارد (آيا ميوه خشك چاق كننده است)

چگونه توت خشك را نگهداري كنيم؟

يكي از بهترين شيوه ها براي نگهداري اين خكشبار مقوي و مفيد، ريختن آن درون ظرف هاي مناسب در بسته شيشه اي و پلاستيكي است. البته براي جلوگيري از خراب شدن آن ها، بايد آن را درون يخچال و فريزر نگهداري كنيد. پس بعد از خشك كردن توت سفيد در منزل مي توانيد آن را به اين روش نگهداري كنيد.

خواص توت خشك چيست؟

  1. سرشار از فيبر
  2. سرشار از ملين
  3. كاهش استرس و اضطراب
  4. كاهش كلسترول بد خون
  5. افزايش حجم خون
  6. درمان فشار خون بالا
  7. درمان بيماري هاي زنان
  8. پيشگيري از تصلب شرايين
  9. تقويت طحال و معده
  10. تقويت انرژي كليه و كبد

نتيجه گيري:

در اين مطلب شما را با روش خشك كردن توت سفيد در منزل، در توستر، با مايكروفر، در سايه و آفتاب آشنا كرديم. در ضمن علت سياه شدن توت خشك و روش نگهداري آن را توضيح داديم. شما براي خريدآنلاين ميوه خشك و همچنين خريد توت خشك مي توانيد بهسايت آجيل و خشكبار هفت مغزمراجعه كنيد. اگر شما طرز خشك كردن توت سفيد را فراگرفته ايد لطفا در بخش نظرات، نظر خود را براي ما بگذاريد.

 

آموزش روش خشك كردن توت سفيد در منزل

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۸:۰۶ ] [ nokhodi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی