nokhodchi
nokhodchi`

فوايد گردو با عسل:

گردو يكي از بهترين آجيل ها و دانه هاي خوراكي است كه ارزش غذايي بسيار زيادي دارد و مصرف آن خواص و فوايد بسيار زيادي براي بدن دارد. گردو يك دانه خوراكي بسيار مغذي است كه مي تواند تاثيرات بسيار زياد و خوبي در بدن شما باقي بگذارد. مصلح هر ماده غذايي، يك ماده غذايي ديگر است كه اگر هر دو آنها را با هم مصرف كنيد، مي توانند جلوي برخي از عوارض مصرف زياد يك ديگر را بگيرند و خواص همديگر را نيز تقويت كنند و باعث شوند كه به طور محسوسي نشانه هاي خوب را در بدن خود مشاهده كنيد. يكي از مصلح هاي گردو، عسل است كه مصرف اين دو با هم مي تواند خواص بسيار خاص و درجه يكي براي شما داشته باشد.

آيا ميدانستيد مجموعه آنلاين "آجيل فروشي هفت مغز"؛ يكي از مراكز خريد گردو تازه و درجه يك با قيمت مناسب مي باشد. شما مي توانيد ليست قيمت گردو با پوست و مغز گردو در انواع مخلف را در "7maghz.com" مشاهده و به صورت اينترنتي سفارش خود را ثبت كنيد.

1: بهبود عملكرد روده

مطالعات فراواني نشان مي دهند كه اگر روده شما از باكتري ها و ميكروب هاي مفيد سرشار باشد و اين دو در روده شما مي توانند به گوارش سالم تر غذا ها و در كل سلامت كلي بهتر شما، تاثير بسيار زيادي بگذارند. جالب اينجاست كه هر فرد، دسته باكتري هاي مخصوص به خودش را دارد و اين باكتري هاي مفيد در روده او مانند اثر انگشتش خاص هستند و دانشمندان نيز اين دسته از باكتري ها را ميكروبيوتا مي خوانند. در واقع تركيب هاي ناسالم از ميكروبيوتا مي تواند باعث التهاب و انواع بيماري هاي مختلف در روده شود و بيماري هايي مانند چاقي، بيماري هاي قلبي عروقي يا حتي سرطان را در فرد به وجود بياورد.

به همين دليل غذايي كه در طول روز مصرف مي كنيم، به ميزان قابل توجهي بر آرايش اين دسته از باكتري ها و ميكروب هاي خاص در روده ما تاثير مي گذارند و در ميان خوراكي ها و مواد غذايي مختلف، تركيب عسل و گردو يكي از بهترين تركيب هاست كه باكتري هاي سالم عالي دارد كه مصرف آن مي تواند به صورت تضميني، هر گونه مشكل كه ممكن است براي ميكروبيوتا به وجود بيايند را جلوگيري كنند و دستگاه گوارش سالمي را براي شما به ارمغان بياورند.

خواص گردو با عسل كه اگر بدانيد هر روز ميل ميكنيد!

2: كاهش انواع التهاب در بدن

ملتهب شدن بدن و التهاب هاي مختلف، در واقع يك واكنش و پاسخ طبيعي از بدن در برابر مشكلاتي هستند كه در بدن به وجود مي آيد و اين هشدار را به فرد مي دهد كه در نقطه اي از بدن، مشكل خاصي به وجود آمده است كه سريعا بايد به آن رسيدگي شود. التهاب ها حتي ممكن است كه به صورت مزمن در بيايند و به بيماري هاي مختلفي مثل بيماري هاي قلبي، ديابت نوع 2، سرطان يا حتي آلزايمر تبديل شوند.

ريشه بسياري از اين التهابات در بدن، استرس هاي اكسيداتيو هستند و تركيب گردو و عسل مي تواند به دو دليل، بهترين راه مبارزه با آنها باشد. دليل اول اينكه پلي فنول هاي موجود در گردو و عسل، مي توانند به مبارزه با استرس هاي اكسيداتيو بپردازند. دوم اينكه امگا 3 و آمينه هاي موجود در گروه و آمينه هايي كه در عسل وجود دارند، همه در كاهش استرس هاي اكسيداتيو تاثير گذارند و از بروز اين التهابات مزمن جلوگيري مي كنند.

3: سرشار از آنتي اكسيدان

آنتي اكسيدان ها از دسته مهم ترين مواد مغذي هستند كه در بسياري از خوراكي هاي طبيعي وجود دارند و براي بدن و سلامت ما بسيار مهم هستند زيرا در بدن به مبارزه با راديكال هاي آزاد مي پردازند. راديكال هاي آزاد، در واقع نوعي بيماري هستند كه در بدن ما شكل مي گيرند و باعث به وجود آمدن بيماري هاي خطرناكي در بدن مانند سرطان و بيماري هاي قلبي و عروقي مي شوند كه براي به وجود آمدن نياز آنچناني به عوامل بيروني ندارند.

اما آنتي اكسيدان ها، از عوامل بيروني هستند كه به طور شديد با راديكال هاي آزاد در بدن مبارزه مي كنند و به آنها اجازه نمي دهند كه بدن را بيمار كنند و گردو و عسل هر دو سرشار از اين آنتي اكسيدان هاي مفيد براي بدن مي باشند و از خواص مصرف گردو با عسل، مي توان به جلوگيري از بيماري هاي بسياري مانند بيماري هاي مختلف قلبي، آسم و انواع بسيار متنوعي از سرطان را بگيرد.

خواص گردو با عسل كه اگر بدانيد هر روز ميل ميكنيد!

4: پيشگيري و مديريت ديابت نوع 2

پيش تر در اين مطلب درباره كنترل ديابت نوع 2 صحبت شد. يكي از سوالاتي كه هميشه ذهن بسياري را به خود جلب مي كند اين است كه آيا افراد ديابتي مي توانند عسل بخورند يا نه؟ بايد بدانيد كه عسل با اينكه كه نوعي قند محسوب مي شود، اما افراد ديابتي مي توانند اين ماده غذايي بي نظير را جايگزين تمامي انواع قند مجاز در خوراك روزانه خود بكنند و بدون نگراني عسل را ميل كنند. گردو نيز از دسته موادي است كه مي تواند در كنترل اين بيماري تاثير داشته باشد.

در واقع يكي از موثر ترين تركيب هايي كه افراد ديابتي مي توانند از آن استفاده كنند و از آن لذت ببرند و به كمك آن قند مورد نياز خود را نيز از راهي درست به دست بياورند. مطالعات نشان مي دهد كه يكي از دلايلي كه تركيب عسل و گردو مي تواند ديابت نوع 2 را كنترل كند يا حتي از آن جلوگيري كند، كاهش وزن است زيرا كه اضافه وزن در افراد مي تواند خطر ابتلا به اين بيماري را افزايش دهد يا در صورت مبتلا بودن به آن، تاثيرات منفي آن را بيشتر كند.

ديگر خواص گردو با عسل:

  1. بهبود عملكرد مغز؛
  2. كنترل عالي چربي خون؛
  3. سالم تر بودن در زمان پيري؛
  4. درمان زخم معده؛
  5. كاهش اصولي كلسترول خون؛
  6. پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان مثل سرطان روده؛
  7. درمان مناسب براي يبوست؛
  8. تاثير مثبت در درمان كم خوني و آنمي؛
  9. تقويت سيستم ايمني بدن؛
  10. درمان انواع كم خوابي و بي خوابي؛
  11. تقويت حافظه و كاهش احتمال ابتلا به آلزايمر؛
  12. كاهش فشار خون بالا؛
  13. كاهش افسردگي و ADHD؛
  14. حفظ سلامت استخوان ها؛
  15. پيشگيري از ابتلا به سنگ صفرا؛

خواص گردو با عسل كه اگر بدانيد هر روز ميل ميكنيد!

نتيجه گيري:

در اين مطلب تلاش كرديم تا شما را به طور كامل با تمامي خواص گردو با عسل آشنا كنيم و اميدواريم كه اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد. گردو، دانه بزرگ خوراكي چروكيده از يك درخت بزرگ و تنومندي است كه از دو نيمه تشكيل شده است؛ كه در يك پوست سخت محصور در يك ميوه سبز مي باشد. مغز گردو، مغز خوراكي يك شفت بوده كه درون يك پوست سخت پنهان شده است. منشا درخت گردو ايران است و به همين دليل در كشورهاي غربي با عنوان “Persian Walnut” شناخته مي‌شود. اين ميوه، يكي از مغزهايي است كه از فوايد و خواص شگفت انگيزي براي سلامتي و پوست و مو بهره مند مي باشد

با توجه به نوع مصرف اين محصول در بازار و تفاوت مصرف كنندگان انواع مختلفي از آن در بازار عرضه ميشود. مغز اين محصول براي مصارف خشكبار و خانگي و حتي به صورت صنعتي براي كارخانه هاي توليد كيك و كلوچه، شيريني پزي ها و … استفاده ميشود. در نظر داشته باشيد كه قيمت آنها با توجه به درجه كيفيت آنها تعيين ميشود. اگر شما هم مي خواهيد گردو با پوست و يا بدون پوست را با قيمت مناسب و كيفيت بالا خريداري كنيد؛ بهترين پيشنهاد به شما اين است كه در ابتدا محصولات سايت هفت مغز را بررسي كنيد و سپس نسبت به خريد گردو تازه و اعلا اقدام كنيد.

خريد مغز گردو : سال هاي سال است كه ما از مغز گردو در غذاي خود استفاده مي كنيم و غذاهاي بسيار زيادي هستند كه ما براي درست كردن آنها از گردو استفاده مي كنيم يا در كنارشان مغز گردو نيز مصرف مي كنيم. يكي از ساده ترين مثال هايي كه همه ما در ذهن داريم صبحانه نان و پنير است كه معمولا با گردو در كنارش آن را مصرف مي كنيم! اما از بچگي براي ما از فوايد بسيار زياد مغز گردو گفته شده است و هميشه به ما سفارش شده تا اين خشكبار را در طول روز خود مصرف كنيم تا از خواص آن بهره مند شويم.

 

منابع : healthline ، هفت مغز ، ويكي پديا ، amazon

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۱:۰۱ ] [ nokhodi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی